W obecnych czasach z możliwości internetu korzysta już coraz więcej osób na całym świcie. Właściwie każdego dnia powiększa się grupa internautów, a łączność z siecią można mieć już wszędzie, dzięki pojawieniu się przenośnych komputerów oraz bezprzewodowego internetu. Globalne sieciowe zasoby również stale się powiększają. Obecnie liczą już miliony stron. Przy ich tworzeniu biorą udział nie tylko profesjonaliści. Właściwie własną stronę www może zaprojektować każdy za pomocą prostej w obsłudze aplikacji komputerowej. Możliwości internetowe do własnych celów już jakiś czas temu postanowili wykorzystać też przedsiębiorcy. Gdy tylko pojawiła się bankowość elektroniczna, możliwe stało się też prowadzenie wirtualnej działalności gospodarczej. Obecnie powstaje coraz więcej sklepów internetowych, bardzo popularne staja się aukcje internetowe, przybywa też stron, za których pośrednictwem można kupować bilety, a nawet rezerwować całe wyjazdy wakacyjne.

Zazwyczaj jednak zyski z prowadzenia działalności przez internet, rosną wraz ze wzrostem popularności firmowej strony internetowej. Zamiast inwestować w denerwujące i wyskakujące wszędzie kolorowe reklamy internetowe, warto zdecydować się na pozycjonowanie strony. Przeciętny internauta, jeśli poszukuje czegoś w sieci, zazwyczaj korzysta z popularnej wyszukiwarki internetowej. W jej oknie wpisuje więc interesujące go słowo lub nawet całą frazę, a wyszukiwarka w wynikach wyszukiwania wyświetla w odpowiedniej kolejności adresy stron, które najlepiej pasują do zapytania. Zazwyczaj przegląda się tylko kilka pierwszych stron z wyników. Pozycjonowanie zaś ma na celu podniesienie lokaty danej strony. Im jest ona wyższa, tym większa jest też jej popularność, zagląda na nią więcej osób, a to już najprostszy sposobów na zwiększenie zysków. W ramach pozycjonowania, zwanego też optymalizacją lub w skrócie SEO, przeprowadza się różne zabiegi. Zazwyczaj stronę dokładnie się opisuje, zamieszcza się na niej teksty ze słowami kluczowymi, wprowadza się podział na rozdziały i podrozdziały, dzięki czemu strona jest bardziej czytelna i tym samym jest wyżej oceniana przez wyszukiwarki.