Z internetu w dzisiejszych czasach korzysta się coraz częściej. Nikt nawet nie przypuszczał jeszcze kilkanaście lat temu, ze sieć w tak krótkim czasie podbije właściwie cały świat. Dziś sieć liczy już miliony stron na każdy możliwy temat. Regularnie również wzrasta liczba użytkowników na całym świecie. Chociaż internet bardzo już się rozwinął to jednak wciąż nie wykorzystano w pełni jego olbrzymiego potencjału. Obecnie jego niezwykłe możliwości zaczęli dostrzegać już przedsiębiorcy, którzy postanowili wirtualnie prowadzić swoją działalność gospodarczą. Najpierw pojawiła się bankowość elektroniczna. Za jej pomocą można wykonywać przelewy, sprawdzać posiadane na koncie środki, jak również wymieniać waluty czy nawet grać na giełdzie. Wszystko to można robić szybko i wygodnie bez konieczności wychodzenia z domu.

Nie nalicza się przy tym również dość wysokich prowizji, które są zawsze obowiązkowe przy wykonywaniu wszystkich czynności w tradycyjny sposób w banku. Gdy możliwe stało się dokonywanie różnych transakcji gotówkowych przez internet, bardzo szybko zaczęły pojawiać się sklepy internetowe oraz liczne aukcje. Prowadzona jest też wirtualnie sprzedaż biletów czy nawet ofert wyjazdów turystycznych. Jednak żeby zwiększyć sprzedaż w swoim wirtualnym sklepie, najpierw trzeba zwiększyć jego popularność w sieci. Nigdy nie ma gwarancji, jak wysoko w wynikach wyszukiwania pojawi się nasza strona, zaś przeciętny internauta zazwyczaj poprzestaje na przejrzeniu tylko kilu pierwszych stron z wyników wyszukiwania. Warto więc zainwestować w pozycjonowanie, które może znacznie podnieść lokatę naszej witryny i tym samym zwiększyć jej popularność i powiększyć zyski ze sprzedaży. W ramach pozycjonowania, czy też optymalizacji strony, zwanej w skrócie SEO, wykonuje się kilka podstawowych czynności. Przede wszystkim opisuje się stronę, zamieszcza się na niej teksty z odpowiednimi słowami kluczowymi oraz poprawia się jej układ, żeby była bardziej czytelna. Bardzo popularne jest też stosowanie linków i bannerów wymiennych.