Handel elektroniczny czyli pospolicie mówiąc handel internetowy ostatnimi czasy stał się bardzo popularny i przynoszący duże korzyści finansowe i reklamowe dla firm. Handel elektroniczny posiada również swoje czynniki, które wpływają na jego wzrost w gospodarce i uzyskiwaniu dochodów. Jednym z czynników handlu elektronicznego, tak jak każdego handlu jest odpowiednia i trafna reklama internetowa, która ma za zadanie dotrzeć do określonej liczby klientów i zainteresować ich danym artykułem. Taka reklama może być w postaci banerów reklamowych, linków, wiadomości na forach internetowych oraz folderów wysyłanych za pomocą skrzynki elektronicznej. Nie zależnie jakiej reklamy użyjemy, najważniejsze, aby była ona skuteczna.
Innym czynnikiem handlu elektronicznego jest tak zwane pozycjonowanie stron internetowych. Jeżeli posiadamy sklep internetowy, powinniśmy zadbać, aby znalazł się dość wysoko w wyszukiwarkach internetowych, aby każdy wiedział o naszym istnieniu i miał łatwy dostęp do naszego sklepu internetowego oraz do artykułów tam prezentowanych. Pozycjonowanie to niemal jedno z podstawowych narzędzi biznesu i handlu, jeżeli chcemy zaistnieć w sieci, musimy postarać się o dobre pozycjonowanie naszego sklepu internetowego.